Hundträning

I helgen var jag och vallade på ett nytt ställe och med nya trevliga människor. Skitkul!
Med Beth började jag med lite balansövningar och stopp i balans. Sedan fick hon gå i lina bakom fåren och hon är så himla häftig :-)
Spike fick träna att gå rakt emot fåren och korta sidoförflyttningar när de började röra sig för att sedan gå framåt igen, där han har en tendens att vilja vidare mot balanspunkten.
Han gick riktigt bra grabben!

Sedan var vi och tränade hos Thomas & Cicki på söndagen.
Jobbade med lite grunder på kontaktfälten med Beth. Har valt nosetouch på nedfarterna och hon fattar snabbt vad hon ska göra och det syntes att grunderna vi gjort inomhus har gett resultat.
Filade även på Spikens KF och fick lite tips på hur jag ska gå vidare där.

Efter det fick hundarna gå varsitt spår och sedan fick syskonen busa i skogen. Söta är dom :-)

Har börjat med en hel del handlinggrunder med Beth.
Jobbar mycket med runt och framförbyten på träd och hinderstöd. Hon är snabb och väldigt lyhörd och går inte alls upp i varv som jag faktiskt trott att hon skulle ha en tendens att göra.
Måste filma nån dag :-)

Kommentarer
Postat av: Anna-Lina Svalborg

mohahaha, nu har även jag hittat hit så bäst för dig att du skriver ;)

2011-12-19 @ 00:00:45
URL: http://annalinasvalborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0